Życie Buddy: Różnice pomiędzy wersjami
m |
m (pliterki) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | |||
{{Książka | {{Książka | ||
| Okładka = cover0802ebb0.jpg | | Okładka = cover0802ebb0.jpg | ||
Linia 16: | Linia 15: | ||
==Dodatkowe informacje== | ==Dodatkowe informacje== | ||
− | Historia ludzkiego | + | Historia ludzkiego życia przemawia do nas bardzo bezpośrednio, ponieważ opisuje uwarunkowania, które wszyscy znamy. Od niemającego początku czasu ludzie słuchali historii o tym, czego dokonali inni, dostrzegając wzorce życiowe, które opowiadania te być może odkrywały, a także badając przy ich pomocy własne możliwości i ograniczenia. Wszyscy chcemy wiedzieć dokąd zmierza życie, jak można je wykorzystać, jak dalece można rozszerzyć jego zasięg. Czy istnieją w nim jakieś rzeczywiste bariery lub ukryte skarby? Chociaż wydaje się czasem, że jesteśmy już ostatecznie określeni, zawsze sprawdzamy, poddajemy egzaminowi nasze ograniczenia albo też przestajemy to robić. Konwencja i zwyczajne życie, zapewniają sztuczne określenie i nieprawdziwą, bezpieczną przystań. Jednak ściany konwencji są cienkie. Jeśli się przez nie przedostaniemy, jak daleko sięga leżące poza nimi istnienie? W kontekście tego podstawowego pytania, życie Buddy stanowi ogromny punkt zwrotny. Siakjamuni był księciem i w pewnym momencie opuścił pałac. Wyszedł poza wzorzec, w którym się wychował i wyruszył w podróż odkryć, z której nigdy nie powrócił. Mógł się zniechęcić, poddać i wpaść znowu w pułapkę łatwego życia, albo skręcić na boczny tor, prowadzący do obłędu. Zamiast tego zakończył swa podróż. Budda w pełni odkrył prawdziwy zasięg i granice rzeczywistości. Wyruszył, by zwyciężyć śmierć i udało mu się. To czyni z niego prawdziwego bohatera, przykład za którym można podążyć; to dlatego historia jego życia jest tak inspirująca. |
==Linki zewnętrzne== | ==Linki zewnętrzne== |
Wersja z 19:16, 12 mar 2010
Sherab Chödzin Kohn
Życie Buddy Gdańsk Czerwony Słoń 2005
liczba stron: 188
tłumaczenie: Katarzyna Biała
ISBN: 839211860X
Dodatkowe informacje
Historia ludzkiego życia przemawia do nas bardzo bezpośrednio, ponieważ opisuje uwarunkowania, które wszyscy znamy. Od niemającego początku czasu ludzie słuchali historii o tym, czego dokonali inni, dostrzegając wzorce życiowe, które opowiadania te być może odkrywały, a także badając przy ich pomocy własne możliwości i ograniczenia. Wszyscy chcemy wiedzieć dokąd zmierza życie, jak można je wykorzystać, jak dalece można rozszerzyć jego zasięg. Czy istnieją w nim jakieś rzeczywiste bariery lub ukryte skarby? Chociaż wydaje się czasem, że jesteśmy już ostatecznie określeni, zawsze sprawdzamy, poddajemy egzaminowi nasze ograniczenia albo też przestajemy to robić. Konwencja i zwyczajne życie, zapewniają sztuczne określenie i nieprawdziwą, bezpieczną przystań. Jednak ściany konwencji są cienkie. Jeśli się przez nie przedostaniemy, jak daleko sięga leżące poza nimi istnienie? W kontekście tego podstawowego pytania, życie Buddy stanowi ogromny punkt zwrotny. Siakjamuni był księciem i w pewnym momencie opuścił pałac. Wyszedł poza wzorzec, w którym się wychował i wyruszył w podróż odkryć, z której nigdy nie powrócił. Mógł się zniechęcić, poddać i wpaść znowu w pułapkę łatwego życia, albo skręcić na boczny tor, prowadzący do obłędu. Zamiast tego zakończył swa podróż. Budda w pełni odkrył prawdziwy zasięg i granice rzeczywistości. Wyruszył, by zwyciężyć śmierć i udało mu się. To czyni z niego prawdziwego bohatera, przykład za którym można podążyć; to dlatego historia jego życia jest tak inspirująca.