Buddyzm. Studia Religiologica, zeszyt 37: Różnice pomiędzy wersjami
(zaimportowane z poprzedniej wersji strony) |
m (5 wersji) |
||
(Nie pokazano 3 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 17: | Linia 17: | ||
Buddyzm, jedna z wielkich religii uniwersalistycznych, przenika dziś do niemal wszystkich kręgów cywilizacyjnych i jest przedmiotem wielu naukowych analiz. Niniejsza publikacja, stanowiąca pokłosie konferencji "Buddyzm i buddologia w Polsce" (Kraków 25-26 VI 2003), przedstawia rezultaty rodzimych badań nad buddyzmem. | Buddyzm, jedna z wielkich religii uniwersalistycznych, przenika dziś do niemal wszystkich kręgów cywilizacyjnych i jest przedmiotem wielu naukowych analiz. Niniejsza publikacja, stanowiąca pokłosie konferencji "Buddyzm i buddologia w Polsce" (Kraków 25-26 VI 2003), przedstawia rezultaty rodzimych badań nad buddyzmem. | ||
+ | Autorzy zebranych w tomie artykułów podejmują całe spektrum wątków badawczych: od problematyki studiów nad buddyzmem, przez analizy buddyjskich kategorii, koncepcji i instytucji oraz buddyjskich inspiracji w filozofii Zachodu, po prezentację polskich wspólnot buddyjskich. Czytelnik zyskuje zatem wgląd w cząstkę interesującego dorobku polskiej buddologii. | ||
− | + | [[Kategoria:Inne]] | |
− |
Aktualna wersja na dzień 13:21, 30 sty 2013
red. Jan Drabina
Buddyzm. Studia Religiologica, zeszyt 37 Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2004
liczba stron: 148
ISBN: 8323319243
Dodatkowe informacje
Buddyzm, jedna z wielkich religii uniwersalistycznych, przenika dziś do niemal wszystkich kręgów cywilizacyjnych i jest przedmiotem wielu naukowych analiz. Niniejsza publikacja, stanowiąca pokłosie konferencji "Buddyzm i buddologia w Polsce" (Kraków 25-26 VI 2003), przedstawia rezultaty rodzimych badań nad buddyzmem.
Autorzy zebranych w tomie artykułów podejmują całe spektrum wątków badawczych: od problematyki studiów nad buddyzmem, przez analizy buddyjskich kategorii, koncepcji i instytucji oraz buddyjskich inspiracji w filozofii Zachodu, po prezentację polskich wspólnot buddyjskich. Czytelnik zyskuje zatem wgląd w cząstkę interesującego dorobku polskiej buddologii.