Przekroczyć próg mądrości: Różnice pomiędzy wersjami
Z Ksiazki
m (1 wersja: import starej bazy) |
m (6 wersji) |
||
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 15: | Linia 15: | ||
==Dodatkowe informacje== | ==Dodatkowe informacje== | ||
− | Książka ta jest | + | Książka ta jest polemiką z książką Jana Pawła II pt. "Przekroczyć próg nadziei". Niektóre wypowiedzi Papieża na temat buddyzmu określone zostały przez niektórych wyznawców buddyzmu jako "takie, z którym trudno się zgodzić, znając podstawowe zasady tej religii" i wywołały ich negatywną reakcję. Książka zawiera wypowiedzi 20 autorów. Niektóre z tekstów są zrównoważone, liczne jednak są pełne emocji i polemicznej werwy, której trudno przypisać "przekroczenie progu mądrości". Inni wyznawcy buddyzmu (np. XIV Dalajlama) zachowali znacznie większą rezerwę. |
− | [[Kategoria:Spotkanie | + | == Linki zewnętrzne == |
+ | |||
+ | * [http://www.buddyzm.edu.pl/biblioteczka/prog/index.html prawie kompletny tekst książki] | ||
+ | * [http://www.samadi.republika.pl/rart61.html#tresc Yutang Lin: ''Przekroczyć próg wyzwolenia'', znacznie bardziej wyważona analiza, rozwinięcie krótkiej deklaracji zawartej w powyższej książce] | ||
+ | * [http://www.accesstoinsight.org/lib/authors/bodhi/bps-essay_30.html Bhikkhu Bodhi: ''Toward a Threshold of Understanding'', poprawiona i rozwinięta analiza tekstu zawartego w powyższej książce]. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Spotkanie Wschodu z Zachodem]] |
Aktualna wersja na dzień 13:20, 30 sty 2013
red. Jacek Sieradzan, R. Palusiński
Przekroczyć próg mądrości Kraków EJB 1997
liczba stron: 126
tłumaczenie: Jacek Sieradzan
ISBN: 8390664151
Dodatkowe informacje
Książka ta jest polemiką z książką Jana Pawła II pt. "Przekroczyć próg nadziei". Niektóre wypowiedzi Papieża na temat buddyzmu określone zostały przez niektórych wyznawców buddyzmu jako "takie, z którym trudno się zgodzić, znając podstawowe zasady tej religii" i wywołały ich negatywną reakcję. Książka zawiera wypowiedzi 20 autorów. Niektóre z tekstów są zrównoważone, liczne jednak są pełne emocji i polemicznej werwy, której trudno przypisać "przekroczenie progu mądrości". Inni wyznawcy buddyzmu (np. XIV Dalajlama) zachowali znacznie większą rezerwę.