Jaśniejąca Twarz Buddy: Różnice pomiędzy wersjami
(zaimportowane z poprzedniej wersji strony) |
m (1 wersja: import starej bazy) |
(Brak różnic)
|
Wersja z 17:14, 22 sty 2010
Myoshu Agnieszka Jędrzejewska, Piotr Gordon (wybór i opracowanie)
Jaśniejąca Twarz Buddy Warszawa Omer 1996
liczba stron: 150
tłumaczenie: Piotr Gordon
ISBN: 8390486415
Dodatkowe informacje
Jodo Shinshu jest szkołą buddyzmu Mahajany, jedną z tradycji Czystej Krainy. Założycielem jej jest Shinran Shonin, żyjący w Japonii na przełomie XII i XIII w. Podstawową praktyką Szkół Czystej Krainy jest praktyka Imienia Buddy Amidy (Amitabhy) - Nembutsu, przekazana przez Buddę Siakjamuniego. Wg Sutr, Nembutsu pozwala skorzystać z zasług Buddy Amidy (zebranych przez Niego i ślubowanych samsarze) i odrodzić się w Jego krainie, gdzie w idealnych warunkach można już bez przeszkód osiągnąć stan Buddy. Doświadczenie religijne Shinrana Shonina, które nazwał on Shinjin, pozwoliło mu odczytać symbolizm Sutr Czystej Krainy i nadać im nową interpretację. Wg Shinrana Czysta Kraina nie jest miejscem, które można osiągnąć po śmierci, ale stanem umysłu osiągalnym za życia. Shinjin jest Umysłem Buddy danym człowiekowi przebywającemu jeszcze w samsarze. Człowiek Shinjin doświadcza więc jednocześnie nirwany i samsary. Uzyskanie Shinjin jest równoznaczne z narodzinami w Czystej Krainie. Od tej chwili następuje rozwój człowieka Shinjin aż do przekształcenia w Buddę Amidę. Jest to możliwe dzięki temu, że zamiast zdobywania własnych zasług korzysta się z energii Ślubowania Buddy Amidy. Książka zawiera wybór mów Dharmy, artykułów oraz listów prywatnych Sensei M.A.Jędrzejewskiej. Autorka - lekarz i znakomity naukowiec - skutkiem głębokiej realizacji religijnej porzuciła dotychczasową karierę i poświęciła się praktyce i nauczaniu buddyzmu. Obecnie jest kapłanką buddyjskiej świątyni tradycji Jodo Shinshu w Japonii i opatem Sanghi polskiej. Sensei Jędrzejewska łączy w sobie trzy zalety, rzadko spotykane u autorów tekstów buddyjskich: wykształcenie buddyjskie, własną realizację religijną i jasność wykładu. Dzięki tym zaletom otrzymujemy niezwykle głęboki i jasny przekaz nauk buddyjskich, a szczególnie praktyki Nembutsu szkoły Jodo Shinshu.