Przekaz lampy. Pierwotne nauki zen: Różnice pomiędzy wersjami
m (1 wersja: import starej bazy) |
m |
||
Linia 15: | Linia 15: | ||
==Dodatkowe informacje== | ==Dodatkowe informacje== | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
Buddyzm zen, czyli po chińsku czan, pojawił się w Chinach w VII w. n.e. i rozwijał się tam aż do XIII w., kiedy to stopniowo zaczął zanikać. Wciąż jest szeroko praktykowany w Japonii i Korei, a także ostatnimi czasy ponownie w Chinach i Wietnamie. Niniejsze tłumaczenie podsumowuje pierwszą część serii wydawniczej "miska ryżu" obejmującą okres dynastii Tang (618-907), czyli "złotego wieku" w historii chińskiego czan. | Buddyzm zen, czyli po chińsku czan, pojawił się w Chinach w VII w. n.e. i rozwijał się tam aż do XIII w., kiedy to stopniowo zaczął zanikać. Wciąż jest szeroko praktykowany w Japonii i Korei, a także ostatnimi czasy ponownie w Chinach i Wietnamie. Niniejsze tłumaczenie podsumowuje pierwszą część serii wydawniczej "miska ryżu" obejmującą okres dynastii Tang (618-907), czyli "złotego wieku" w historii chińskiego czan. | ||
Wersja z 21:10, 11 mar 2010
Praca zbiorowa
Przekaz lampy. Pierwotne nauki zen Warszawa Miska Ryżu 2008
liczba stron: 302
tłumaczenie: Bon Gak
ISBN: ISBN978839
Dodatkowe informacje
Buddyzm zen, czyli po chińsku czan, pojawił się w Chinach w VII w. n.e. i rozwijał się tam aż do XIII w., kiedy to stopniowo zaczął zanikać. Wciąż jest szeroko praktykowany w Japonii i Korei, a także ostatnimi czasy ponownie w Chinach i Wietnamie. Niniejsze tłumaczenie podsumowuje pierwszą część serii wydawniczej "miska ryżu" obejmującą okres dynastii Tang (618-907), czyli "złotego wieku" w historii chińskiego czan.
Część tej książki stanowią tłumaczenia wielkich mistrzów czan, wybranych z "Przekazu lampy", najwcześniejszej kompilacji tekstów czan, a część wnikliwe autorskie interpretacje i komentarze autora, powstałe w wyniku ponad dwudziestu lat studiów i praktyki czan, głównie u D.T. Suzukiego oraz wiodących japońskich mistrzów zen.
Nauki zawarte w tej książce tradycyjnie składają się z mów skierowanych do uczniów oraz kung-anów (jap. koan), będących wyrazem wewnętrznego doświadczenia i iluminacji oświeconych osób, doświadczenia, które przekazywane jest z pokolenia na pokolenie, stanowiąc główną cechą charakterystyczną nauk czan. Ten unikalny i piękny zbiór z pewnością będzie ważną pozycją w księgozbiorze adeptów zen oraz punktem odniesienia dla wszystkich tych, którzy zainteresowani są pierwotnymi, autentycznymi naukami czan.